Dersin Adı | Tez İçin Araştırma |
Kodu | Yarıyıl | Teori (saat/hafta) | Uygulama/Lab (saat/hafta) | Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
FFD 507 | Güz/Bahar | 3 | 0 | 3 | 7.5 |
Ön-Koşul(lar) | Yok | |||||
Dersin Dili | İngilizce | |||||
Dersin Türü | Seçmeli | |||||
Dersin Düzeyi | Yüksek Lisans | |||||
Dersin Veriliş Şekli | - | |||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | ||||||
Dersin Koordinatörü | - | |||||
Öğretim Eleman(lar)ı | - | |||||
Yardımcı(ları) | - |
Dersin Amacı | Öğrencilere, tez danışmanları ile birebir iletişimiyle bitirme tezinin metot, amaç, kapsam ve kaynaklarının belirginleştirilmesi aşamasında gerekli yetileri kazandırabilmektir. |
Öğrenme Çıktıları | Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı | Öğrenciler ve tez danışmanlarının birebir iletişimiyle bitirme tezinin metot, amaç, kapsam ve kaynaklarının belirginleştirilmesi amaçlı ön hazırlık |
Dersin İlişkili Olduğu Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları | |
| Temel Ders | |
Uzmanlık/Alan Dersleri | X | |
Destek Dersleri | ||
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Derse giriş | Hazırlık yok |
2 | Akademik araştırma nedir, nasıl yapılır, etik ve intihal | Araştırma konusu/tez konusu için alternatif üretme |
3 | Başlık ve araştırma sorusu belirleme | Başlık ve araştırma sorularının belirlenmesi için hazırlık |
4 | Teslim 1 (HW): Başlık önerisi ve araştırma soruları | Amaç ve metod konusunda hazırlık |
5 | Yapılan teslimin üzerine tartışma ve değerlendirme+Araştırma konusunun/tezin amaç ve metodunun belirlenmesi+ Kaynak araştırması | Kaynak taraması |
6 | Kaynak araştırması | Arasınav teslimi için araştırma konusun/tezin başlığının son hali ve bibliyografya çalışması |
7 | DERS YOK – Bayram Tatili | Hazırlık yok |
8 | Teslim 2 (Eve götür Arasınavı): Araştırma konusun/tezin başlığının son hali ve bibliyografya | Araştırma konusunun/tezi yapılandırma |
9 | Yapılan teslimin üzerine tartışma ve değerlendirme+Metod, kaynak araştırması ve araştırma konusunu/tezin geliştirilmiş yapısının hazırlanması | Araştırma konusu/ tez yapısı, kaynaklar ve metodu geliştirme |
10 | Metod, kaynak araştırması ve araştırma konusunun/tezin yapısının tartışılması+ Açıklamalı Kaynak Çalışması | Araştırma konususnun/tezin yapısı, kaynaklar ve metodu geliştirme |
11 | Metod, kaynak araştırması ve araştırma konusunun/tezin yapısının tartışılması+ Açıklamalı Kaynak Çalışması | Araştırma konusunun/tezin yapısı, kaynaklar ve metodu geliştirme |
12 | Teslim 3(Project): Araştırma konusunun/tezin geliştirilmiş yapısı, son bibliografya ve açıklamalı kaynak çalışması | Yazılı sunum hazırlığı |
13 | Yapılan teslimin üzerine tartışma ve değerlendirme+Yazılı ve sözlü sunum hazırlığı | Yazılı ve sözlü sunum hazırlığı |
14 | Sunumun finalize edilmesi | Yazılı ve sözlü sunum hazırlığı |
15 | Teslim 4 (Final): Yazılı sunum | Sözlü sunum hazırlığı |
16 | Sözlü Sunum | Ön hazırlık yok |
Ders Kitabı | yok |
Önerilen Okumalar/Materyaller | Öğrenci ve danışmanı tarafindan her tez için ayrı ayrı belirlenir |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım | 16 | 10 |
Laboratuvar / Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | ||
Portfolyo | ||
Ödev | 1 | 10 |
Sunum / Jüri Önünde Sunum | 1 | 25 |
Proje | 1 | 20 |
Seminer/Çalıştay | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınav | 1 | 15 |
Final Sınavı | 1 | 20 |
Toplam |
Yarıyıl İçi Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | 55 | |
Yarıyıl Sonu Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | 45 | |
Toplam |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) | 16 | ||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 16 | 8 | 128 |
Arazi Çalışması | |||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | |||
Portfolyo | |||
Ödev | |||
Sunum / Jüri Önünde Sunum | 1 | 20 | |
Proje | 1 | 15 | |
Seminer/Çalıştay | |||
Sözlü Sınav | |||
Ara Sınavlar | 1 | 12 | |
Final Sınavı | 1 | 17 | |
Toplam | 240 |
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | * Katkı Düzeyi | ||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | lisans programında edinilen uygulamalı bilgi birikimini tasarım araştırmalarının teorik alanı aracılığıyla genişletir, | X | ||||
2 | tasarım teorileri ve sosyal bilimlerdeki araştırma yöntemleri aracılığıyla kavram ve fikirleri değerlendirir, verileri yorumlamak ve inceler, | X | ||||
3 | küresel ve/veya çevresel kriz süreçlerinde yaşanan tasarım problemlerini belirler ve tasarım uygulamacıları için olası çözümler geliştirir, | X | ||||
4 | geçmiş tasarım uygulamalarıyla ilgili olarak yaşam kültürü tarihindeki bilgi birikimini genişletir, | X | ||||
5 | günlük yaşamdaki yerel uygulamaları araştırmaya teşvik etmek ve edinilen sonuçları tasarım çözümleri üretmek üzere değerlendirir, | X | ||||
6 | çeşitli tasarım disiplinleri arasındaki etkileşimi kolaylaştırır ve karmaşık sorunları çözmek için ortak çalışmaları teşvik eder, | X | ||||
7 | tasarım eğitiminde uygulanmak üzere tasarım araştırmalarının sonuçlarını değerlendirir, | X | ||||
8 | tasarım uygulamalarındaki dönüşümü hızlandırmak amacıyla yeni üretim araçlarını, teknolojileri ve üretim malzemelerini araştırmaya teşvik eder, | X | ||||
9 | sosyal ve çevresel sorumlulukları içselleştirmek üzere tasarım uzmanlıklarına karşı etik bir yaklaşım edinir, | X | ||||
10 | bir yabancı dili kullanarak tasarım alanı ile ilgili bilgileri izler ve meslektaşları ile sözlü ve yazılı iletişim kurar, | X | ||||
11 | tasarım alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar programları ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır (“European Computer Driving Licence”, Advanced Level”). Advanced Level”). | X |
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest